Освітня програма підготовки бакалаврів
«МОВНОКОМУНІКАТИВНІ СТУДІЇ В КІБЕРПРОСТОРІ»
спеціальність 035 «Філологія»
Код та назва спеціальності - 035 Філологія
Освітня програма - Мовнокомунікативні студії в кіберпросторі
МЕТА ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ
Організація успішної усної та писемної комунікації відповідно до мовленнєвої ситуації; аналіз, створення, редагування, оцінювання письмових та усних текстів різних жанрів і стилів для різних сфер.
ПЕРЕВАГИ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ
Сьогодні використання української мови в різних сферах суттєво збільшилося. На українську активно переходить бізнес-середовище, особисті бренди, які потребують фахівців із написання унікальних текстів, створення описів товарів тощо. Так, стрімкий розвиток комунікації в соціальних мережах, на мультимедійних платформах, створення інформаційного контенту в цифровому середовищі з орієнтацією на наявність прибутку зумовили потребу у фахівцях, які будуть не лише на високому рівні володіти українською/іноземною мовою, розумітися на створенні якісного інформаційного продукту, зокрема для реклами, продажу товарів, послуг тощо, а й знати, які інструменти використовувати для його просування, оптимізації, розуміти принципи роботи пошукових систем тощо.
Беззаперечною перевагою освітньої програми є значна кількість кредитів, спрямованих на вивчення англійської мови, знання якої надає не лише значні переваги під час працевлаштування, а й є обов’язковим в Україні.
УНІКАЛЬНІСТЬ ТА ОСОБЛИВІСТЬ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ
Освітня програма має мовнокомунікативну спрямованість та передбачає поглиблене вивчення сучасних теоретичних знань у галузі філології з акцентом на формуванні практичних навичок створення, редагування текстів різних стилів, жанрів. Наявність блоків вибору «Медіалінгвістика», «Політична та бізнес-лінгвістика», «Лінгворекламістика», що відображають сучасні тенденції розвитку лінгвістики, дасть змогу здобувачам освіти опанувати широкий спектр практичних навичок, затребуваних на сучасному ринку праці. Особливістю програми є набуття вмінь майбутніх фахівців-філологів роботи з web-технологіями, що забезпечить їм високу конкурентоспроможність на ринку праці.
Крім дисциплін філологічного циклу, зокрема
– лінгвістика тексту;
– теорія та практика копірайтингу, рерайтингу;
– теорія та практика редагування, коректури;
– сучасна українська мова та ін.
здобувачі матимуть змогу вивчати й такі, які дадуть змогу розуміти фахівцю-філологу особливості взаємодії в кіберпросторі, принципи роботи інформаційно-пошукових систем тощо, як-от:
– Web-технології та Web-дизайн;
– Кіберкультура;
– Кіберпсихологія;
– Кіберпростір у вимірі комунікативного впливу;
– Лінгвістика кіберпростору;
– Комп’ютерна лінгвістика;
– SEO-оптимізація інтернет-ресурсів;
– Інформаційно-пошукові системи;
– Кібербезпека в інформаційний системах.
Особливістю освітньої програми є те, що здобувачі матимуть змогу розширити складову професійних компетенцій, обравши однин із блоків дисциплін вільного вибору. Зокрема «Медіалінгвістика» дасть змогу опанувати основи інтернет-журналістики, написання текстів для різних новинарних каналів, особливості використання мовного ресурсу друкованих та електронних медіа; «Політична та бізнес-лінгвістика» уможливить розуміння базових принципів створення політичного та бізнес-тексту; під час вивчення дисциплін із блоку «Лінгворекламістика» здобувачі опанують мову комерційного тексту та маніпулятивні технології, які використовуються під час його укладання, неймінг.
ПРОФЕСІЇ, ЯКІ ОПАНУЮТЬ ЗДОБУВАЧІ:
Випускники можуть працевлаштуватися
– на підприємствах будь-якої організаційно-правової форми в комерційній та адміністративно-управлінській сферах;
– у друкованих та електронних засобах масової інформації;
– PR-агенціях, іміджевих компаніях, громадських організаціях і державних установах;
– у науковій, літературно-видавничій, освітній сферах;
– у різних галузях господарства, де потрібні послуги зі створення, аналізу, редагування, коректури, перекладу, оцінювання текстів.
А також обіймати посади:
– головного редактора;
– філолога;
– журналіста в ЗМІ;
– редактора; редактора літературного; редактор наукового;
– коректора (коригування текстів);
– референта, помічника керівника;
– копірайтера / SEO-копірайтера, рерайтера;
– спічрайтера, прессекретаря керівників громадських, політичних, державних установ.