Інженери Імперського коледжу Лондона (Imperial College of London) запропонували підключити потяги до сонячної енергії.

Як зазначають британські фахівці у доповіді Riding Sunbeams, вздовж залізничних шляхів необхідно встановити сонячні панелі і подавати вироблену ними електроенергію у вигляді тягового струму, виключивши з ланцюжка енергомережу, передає ubr.ua.

На переконання науковців, «сонячний» проект дозволить уникнути проблем з піковими навантаженнями на мережу і обмеженою її ємністю у деяких регіонах.

“Багато залізничних ліній пролягає на ділянках з великим потенціалом сонячної енергії і водночас віддалених від електромереж”, – пояснює професор Тім Грін.

Ідея залізничного сполучення на сонячній енергії виникла завдяки жителям села Балькомбе у Західному Суссексі, які виступали проти проведення геологорозвідувальних бурових робіт, розповідає він. Рух переріс в ініціативу щодо повного забезпечення селян елекроенергією з поновлюваних джерел. На заваді реалізації проекту стала місцева енергомережа – недостатньо ємна, щоб прийняти «сонячну» енергію без дорогого переобладнання.

Професор Тім Грін, який проживає в Балькомбе, запропонував вирішити проблему по-новому. Однак, його рішення підійшло не лише окремому селу, а всій Британії.

Однією з переваг залізничного сполучення на сонячній енергії є те, що сонячні панелі зазвичай виробляють постійний струм від 600 до 800 Вольт, а залізниці у сільській місцевості також працюють на постійному струмі у 750 В. Тому відсутня необхідність в перетворенні постійного струму у змінний, що потребувало додаткових витрат.

Крім того, там, де поїзди використовують постійний струм, зазвичай є підстанції приблизно через кожні 3 км дороги, що також зручно для розміщення сонячних панелей.

Незважаючи на привабливість проекту інженерам ще потрібно розібратися з деякими невирішеними технічними завданнями, наприклад, як і коли подавати «сонячну» електроенергію. У цьому їм допоможуть фахівці компанії Turbo Power Systems, які займаються розподілом і управлінням енергією для залізниць.